mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

tourweekend

Wauw wat een leuk weekend, zaterdag hebben we een stonetown tour gehad waar we over verschillende markten zijn gelopen en ook kruiden hebben gekocht om pilau te maken! En naar een kerk geweest dat vroeger een slavenmarkt is geweest. Vroeger werden daar vanuit verschillende landen slaven uitgeleverd met kettingen ook om hun nek en handen en ze moesten dan in kelders zitten, de mannen met 50 en vrouwen en kinderen 75 per kamer, dat was ook hun toilet. Dokter livingstone toen die kwam die heeft de slavernij afgeschaft en is ook de oprichter van de kerk die er nu staat samen met de ingineur eduard steere. Dokter livingstone is gestorven in zambia aan malaria hij was de missionaris van de kerk. Zijn hart is in zambia begraven onder een speciale boom, het hout van de boom is gebruikt om het kruis wat ik de kerk staat mee te maken speciaal voor dokter livingstone. Hij kwam uit engeland en er zijn twee mannen susi en nog 1 die zijn lichaam van zambia naar engeland terug hebben gebracht, maar ik weet niet of zijn hart echt onder die boom ligt of dat ze het als het spreekwoord gebruiken. Eduard steere was de ingineur van de kerk maar heeft het zelf nooit af gezien toen was hij ook al overleden. Nu gebruiken ze het ook echt als kerk, maar op het moment waren ze de kerk aan het renoveren. Alleen het topje van de kerk is in de stijl van hoe het was.

Toen we verder kwamen hebben we nog hele mooie oude gebouwen gezien. In indiese stijlen en arabische stijlen en veel van de huizen worden nu als hotels gebruikt. En toen we langs ee doekenwinkel kwamen konden we het dus ook niet laten prachtige doeken te kopen met zebras erop in 2 verschillende kleuren, en uiteindelijk heb ik ook nog een hele mooie gekocht met een oog en gezicht van een panter! Veel te veel geld uitgegeven, maar een prachtige herrinneren voor altijd!

Zondag zijn we met de turtle op de foto geweest en heel fijn wezen snorkelen. Dit was op prison island. Daar staat ook nog een gevangenis, maar die hebben ze nooit gebruikt als gevangenis maar als hospital voor de mensen met yellow fiver, dan konden ze andere ook niet besmetten, nu wordt het als restaurant gebruikt bij het hotel. De schildpadden die daar leven zijn echt geweldig, we mochten ze aaien en ook selfies gemaakt. Je had de babytjes die waren apart gezet omdat ze anders geplet worden door de grotes. Tot de groote en de oudste was 191 jaar! Dat was zooooo bijzonder! Nadat we uitgekeken waren zijn we gaan snorkelen, dat was ook echt een unieke ervaring! Eerst wel eng omdat ik dacht dat ik niet kon ademhalen, maar je kan dan alleen via je mond ademhalen, uiteindelijk is het gelukt en heb ik het prachtige koraal, zee egels en hele mooie vissen kunnn bewonderen! En ook hier prachtige fotos kunnen maken dankzij de camera van jana die we mochten lenen. Hopen dat we met de wegwerpcamera ook mooie kunnen maken op de dolphin tour op 7 april! Maar wat was dit geweldig zeg echt zo bijzonder! Morgen weer naar het ziekenhuis, ik voel me nog steeds niet helemaal lekker, maar als ik rustig aan doe lukt het allemaal wel, maar pole pole is hier in afrika gewoon.

Oo ja een wist je dat je.

Wist je dat als schildpadden seks hebben ook enorm veel geluid maken haha met eigen ogen gezien haha. Het zullen je buren maar zijn!

Hele dikke kus en ik ga dinsdag de fotos erop zetten!

Reacties

Reacties

carola

Alweer mooie belevenissen

Celine

Wat een geweldige ervaring weer rianne en wat fijn dat je de onderwater camera mocht lenen. en idd je buren wil je niet zo hard horen he?

Nou ik spreek je snel weer kan ik van jou in gesprek horen hoe het was

xxxxjes je zusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!