mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

Mobile Clinic

Wauw wat een dag weer zeg! Vanmorgen vroeg ging de wekker weer om half 6 dus weer vroeg en ja dat op zaterdag, want vandaag werden we opgehaald voor de mobile clinic om naar chumbuni te gaan. Eerst werden we keurig stipt half 7 opgehaald, wat hier toch wel meer is dat ze van de tijd zijn als ze afspraken maken.
We zijn doorgereden naar stone town en hebben allemaal mensen opgehaald die ook bij de medical clinic hoorde. Eerst een aantal keren in de stad rondjes van de zaak gedaan omdat naar mijn idee degene die we ophaalden zich dus verslapen had aangezien toen hij instapten nog hele leuke slaapoogjes had, maar onze toch ging verder en toen na 20 minutjes zijn we in chumbuni aangekomen.
Daar dacht ik eerst wel omdat we na een half uur nog niks hadden ondertussen de tafel al volgeladen met medicijnen en van alles e no wat van oke is dit het? Maar al gauw kwamen toen toch van kwart over 9 tot half 3 de patienten. Wij kregen de patienten die al bij de artsen geweest waren en wij mochten dan de medicatie gaan pakken en op een gegeven moment zoeken op de tafels en in een zakje doen en dan het medicijn erop schrijven en hoevaak per dag. Ook uittellen hoeveel voor 5 dagen of voor 3. Ik weet nu wel dat bijvoorbeeld 1x3 is dus 3x per dag is dus moja mara tatu of 1x2 is moja mara mbilli.
Ik vond het echt super leuk om te doen, en wil dit ook echt vaker doen.
Ook heb ik begrepen dat 16 april de mobile clinic naar pemba eiland gaat voor 2 dagen en ik mag mee, ik hoop omdat ik gehoord heb dat het al een paar keer is uitgesteld dat het doorgaat, dat lijkt me echt geweldig om dit 2 dagen lang te doen. Wel pittig, maar een hele leuke ervaring om dat te doen. En dan hopen dat er meer vrijwilligers mee gaan dat zou wel super tof zijn!
Morgen hopen op mooi weer, maar aangezien het toch echt wel het regenseizoen is hoop ik er maar niet te hard op.
Wel merk ik dat ik me niet echt meer heel druk kan maken om zulke kleine dingetjes, ja tuurlijk het zou jammer zijn dat het veel regent maar so be it. Of dat we een keer geen stroom hebben, ja ik kan me wel heel druk erom gaan maken, maar ik kan het toch niet veranderen dus ja.
Ik ga genieten van de tijd die ik hier heb en ik wil er van leren en ik kan hier veel leren door zelf alleen maar te kijken naar dingen en daarna zelf te kunnen doen.
Ik ga de laatste 7 weken hier gewoon genieten en tuurlijk ook hier komen de moeilijke momenten, maar dan heb je mekaar wel en de tijd gaat veel te snel om lang te blijven treuren, ik ben nog niet helemaal gewend, maar ik ben hier ook pas net een week, dus dat heeft eventjes de tijd nodig!
Hele dikke kus

Reacties

Reacties

Celine

Weer een heel mooi verhaal zusje.

Mooi dat je het zo naar je zin hebt.
Ik dacht dat het nog maar 6 weekjes was maar ik ben een weekje in de war. hihi.

Hoop dat 16 april door gaat, dat zou wel heel fijn zijn, dan leer je daar ook weer een heleboel van.

en zoals ik bij marloes gelezen had stiekum hihi, kan iedereen dit gewoon doen, dus kunnen die nieuwe vrijwilligers ook wel mee ookal hebben die geen zorg opleiding ofzo.
dan ben je niet helemaal alleen die dag.

nou veel plezier daar en ik spreek je snel

xxxxxjes je super trotse zusje

Tietie

Prachtige verhalen deze week,je maakt wat mee en leert er veel van super hoor om trots op te zijn.
Ben benieuwd wat je volgende week weer beleefd.
Lieve groet Tietie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!