mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

edison is naar huis gestuurd

Edison is naar huis gestuurd hij heeft medicatie gekregen voor zijn ijzergehalte omhoog tekrijgen en diclofinac 3 x per dag een halvetabket een volwassen dosis.

het is nog afwachten of door deze medicatie het beter gaat worden, omdat de vermoedens die er zijn dat het gaat om sikkelcelziekte is dus niet zeker. Als dat het is moet het opknappen als zijn lichaam aansterkt. even een kopie van internet erbij dan is het wat makkelijker o uitleg te geven voor de mensen die het niet weten.

wij hopen allemaal dat edison met deze medicatie op gaat knappen waardoor hij de pijn aanvallen niet meer krijgt en dat hij langzaam aan weer opknapt tot het vrolijke mannetje wat ik in het begin zag!

iemand met sikkelcelziekte als die een infectie heeft zoals edison met de longontsteking is super gevoelig voor zon pijnaanval. en wat dus ook bij edison het geval is dat zijn boten enorm pijn gaan doen. Ik weet niet of het bij edison zijn ouders ook voorkomt of dat hij de pech heeft dat het bij he m uitgegroeid zou zijn tot sikkelcelziekte.

ook deze ziekte kan de oorzaak hebben dat zijn lever en zijn hart opgezet e te groot zijn omdat zijn afvalstoffen dus niet goed uit zijn lichaam kunnen

we moeten alles even afwachten een paar dagen. Hij werd ook het ziekenhuis uitgezet omdat charles het dus niet kon betalen, marloes en ik hebben de overige koste betaald, met dank aan de donaties van thuis konden we hem helpen. Ik had ook al geld gebruikt om de huur mee te betalen, maar Ik had nog wat voor hier wat ik kon gebruiken. Ook hebben we besloten als toch blijkt dat edison naar moshi gebracht moet worden dat we als mensen willen ook thuis gaan vragen om te helpen om nog geld in te gaan zamelen om alles te kunnen betalen, omdat charles dat niet betalen kan, maar zover is het gelukkig niet Hopen dat dit gaat aanslaan en dat hij snel van alle pijn af is

Sikkelcelanemie
  • Pagina volgen
Esculaap
Neem hetvoorbehoud bij medische informatiein acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten eenarts.
Sikkelcelanemie
MeSH C15.378.071.141.150.150
Portaal
Portaalicoon
Geneeskunde

Sikkelcelanemieensikkelcelziektezijnrecessieveerfelijke aandoeningen, waarbij hethemoglobine(hetzuurstof-transporterende pigment inrode bloedcellen) abnormaal is. Een persoon die drager is van 1 kopie van ditgen(dusheterozygootis) vertoont meestal zelf weinig klachten of symptomen. Als iemand echterhomozygootis voor het gen (dus kopieën van het defecte gen van beide ouders heeft gekregen) dan zal dit doorgaans gepaard gaan met symptomen van sikkelcelziekte.

Types en TerminologieBewerken

"Sikkelcelanemie" is de naam van een specifieke vorm van sikkelcelziekte waarin er een homozygositeit is voor de mutatie die HbS veroorzaakt. Sikkelcelanemie wordt ook wel "HbSS", "sikkel-ziekte", of "haemoglobine S," (en alle permutaties ervan) genoemd. Andere vormen van sikkelcelziekte zijn:

• sikkel-hemoglobine-C-ziekte
  • sikkel
    \beta
    -plus-thalassaemie
  • sikkel
    \beta
    -0-thalassaemie

Deze andere vormen van sikkelcelziekte zijn samengestelde heterozygote toestanden, waarin de persoon slechts één kopie van de mutatie heeft, die HbS veroorzaakt en één kopie van een andere abnormalehemoglobineallel.

De term "ziekte" is hier toegepast omdat de abnormaliteit een pathologisch beeld veroorzaakt en tot de dood en ernstige complicaties kan leiden. Niet alle geërfde varianten van hemoglobine zijn schadelijk; een concept dat bekendstaat alsgenetische polymorfisme.

MechanismeBewerken

Oma

Arm joggy als je ziek word in zo een land laten we hopen dat hij opknapt en lief dat jullie zo je best voor hem doen

Carola

Heel hard allemaal. Dit is dus toch wel een groot verschil met hier maar ook in de westerse wereld is er aan deze ziekte niet veel te dorn als alleen zoveel mogelijk stabiliseren. Heel veel sterke voor eddison.

Dan van Aken

Jullie hebben het hart op de juiste plaats. Topmeiden waar ik megatrots op ben.

Celine

Och gossie, die arme jochie.
Sterkte maar en hopen dat ie snel beter word

xxxx