mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

18 en 19 february

Wat een belevenissen in de afgelopen 2 dagen!

we begonnen gisten met het geven van de voorlichtingsles en dat is heel erg goed verlopen het ging ook super goed!

smiddags naar de kerk geweest met tina en gladness, bleek dus smiddags te zijn we dachten dat het savonds was omdat ze hadden gezegd dat we 10 uur in the evening gingen maar blijkbaar is dat hier dus 4 uur smiddags dikke lol om gehad natuurlijk. Hihi

dus we zaten om 3 uur al in de kerk en het zou dus tussen 3 en 4 beginnen. Begon uiteindelijk o half 5 smiddags. Het was aswoensdag dus kregen we allemaal een kruisje op ons hoofd en het is dus 40 dagen voor pasen dus moeten we vasten of niet veel eten op 1 dag en vrijdag mogen we geen vlees geloof ik. Nou ja we eten toch niet zo veel hier en vrijdag is er nooit vlees hier dus ja.

toen we om half 6 naar huis liepen kwamen we erachter dat al onze spullen zeiknat waren het had hier namelijk gespoeld en gehageld!(ja ook dat kan blijkbaar is afrika)

maar alles zo goed mogelijk droog en schoongemaakt en toen konden we eten, zonder stroom want de power was er weer is afgegaan.

toen we wouden slapen ging de power aan toen konden we alles nog even bijwerken waar internet voor nodig was. Toen ik wou slapen was het voor korte duur want 1 van de jongens edison is ziek. Hele nacht om wezen spoken vanwege pijn in zijn benen en pijn in zijn buik. Het was echt heel zielig een paar asprintjes gegeven en benen ingesmeerd in de hoop dat het beter werd eerst dat ik aan groeipijn, maar helaas dat bleek vandaag wel anders. Na een nacht niet geslapen te hebben heb ik hem samen met charles naar het ziekenhuis gebracht en laten onderzoeken, na ong 1 uur gewacht te hebben waren we met een beetje aandringen aan de beurt en bleek het dus iets met zijn lever te zijn leverproblemen, ook zijn hart is te groot schijnt. Is dus blijkbaar een geboorteafwijking. Ook allemaal testen laten doen door bloedafname daar moet de uitslag nog van binnenkomen dus dat is even afwachten en foto van zijn longen laten maken ook dat weet ik nog niet.

toen dat allemaal klaar was hebben we edison naar de kinderafdeling gebracht en zijn we even sapje en koekjes wezen kopen voor hem. Daarna heeft charles mij thuis afgezet en is agnes naar het ziekenhuis gegaan met charles met allemaal spulletjes voor edison. Een deken een kussen zijn tandenborstel met een beker en een emmer en brood en warm eten. Want in het ziekenhuis schijnt het dus dat je echt alles zelf mee moet nemen eten krijg je daar dus niet eten etc dat moet je allemaal zelf meenemen.

daarna zijn we naar de markt geweest en hebben we mooie kangas gekocht voor tina en gladness en de mammas van de dames. Daar gaan we zaterdag weer heen dan gaan we ontbijten bij gladness en ook lunchen en daarna gaan we naar tina daar nog wat drinken en ik geloof dat we weer lekkere mangosap hebben! Jummieeeee

vanavond is het weer ogalieavond dus dat wordt dus een broodje met een gekookt eitje en een cup a soupje erbij ook erg lekker

Oma

Dat waren weer Aparte belevenissen he en dat vasten zou ik maar niet te serieus nemen hoor mensen met een zware baan hoeven niet te vasten als je het snoepen laat staan vast je wel genoeg je moet wel sterk blijven Wat akelig van dat jongentje hij is dus eigenlijk erg ziek en heeft dus niets met groeipijn en griep te maken maar hopen dat hij beter wordt nou meisje sterkte met alles XXXXX

Celine

Die arme pop.
Jaa tijden zijn daar dus heel anders
En inderdaad dat vasten doen jukkie al een beetje
Om jullie zelf denken hoor
Nou veerl succes en wens de kleine edison maar sterkte

Xxxjes van je trotse zus