mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

weer een heel avontuur

Zaterdag begonnen we om met charles naar de massai te gaan, 11 uur vertrekken(dat werddus 12uur) afrikanen zijn vaak nogal pole pole en hebben het niet zo op vaste afspraken, toch niet allemaal dan. Maar we zijn vertrokken om een massai village en markt te gaan bezoeken, bij het dorpje waar we waren mochten we ook echte massai doeken om dus waren we ook even massaivrouwen. We hebben alles bekeken en zijn toen verder gegaan naar de markt waar we nogal vaak muzungu hebben gehoord wat blanke betekend en ik werd nogal bekeken betreft mijn piercings, die moest ik er maar uithalen anders slikte ik ze nog door, dat werd in een cafetje gezegd waar we wat gedronken hebben, ook werd esmee 1van de andere vrijwilligsters daar te huwelijk gevraagd voor 85 koeien(voor de grap hoor) dat was grappig. Op de markt heb ik nog mandazi gehad een soort iets van deeg het smaakte niet echt ergens naar maar we hadden wat in de maag. Nadat we de markt bekeken hadden zijn we terug gegaan naar ngaramtoni naar het center. Snachts ben ik meegeweest om marloes op te halen, wat uiteindelijk een heel avontuur geworden is! De heenweg was ik al wagenziek, we moesten nogal snel en aangezien de wegen hier niet echt top zijn vond mijn maag dat niet zo heel fijn. Toen we marloes opgepikt hadden, hadden we op de terugweg een lekke band, dus verwisseld maar de reserveband was niet volgenoeg om helemaal naar ngaramtoni te kunnen rijden. Dus terug gereden naar het dichtbijzijnde tankstation waar het de bedoeling was om de band op te pompen, maar de pomp deed het niet. Dus hadden we bij de andere tankstation gevraagd maar helaas die waren dicht. Dus moesten we verplicht in de auto slapen, even wat gedronken en bij de supermarkt geeeest(logisch dat die open is midden in de nacht) en misschien een uurtje geslapen(met de deuren gewoon open anders was het veel te warm) en sochtends om 7 uur zijn we toch uiteindelijk met een volle band terug kunnen komen naar huis, zondag lekker even geslapen en toen kwam toch de emotie eruit en even een groot tranendal, maar gelukkig is dat nu wel over! Maandag begon de school en na school zijn we gaan lunchen in de stad ik had lentil soup met 1 of ander pannekoekje moest ook wel want was best wel scherp en nog even naar de supermarkt geweest. Dinsdag zou ook een normale schooldag moeten zijn, maar gladness 1 van de teachers had sochtends haar enkel dubbelgeklapt thuis toen ze de trap af liep en aangezien het wel erg veel pijn deed en het ook enorm gezwollen was zei ik toch maar nee ik vertrouw het niet we gaan nu naar het ziekenhuis. Dus eerst naar een klein(best slecht) ziekenhuis waar een dokter even voelde en beetje keek die zei ga maar door voor fotos het is misschien gebroken naar het st elisabeth ziekenhuis gegaan samen met marloes om fotos te laten maken, gekukkig bleek het goed gekneusd te zijn wat natuurlijk meer zeer en waar je langer last van hebt, konden we weer naar huis. Lopend naar de dala dala bijna 20 minuten gladness stond erop dat we liepen omdat het al zoveel voor ons kostte(wat wel meeviel want het was maar 15 euro totaal) maar het voelde heel goed om haar te kunnen en mogen helpen. Maar toen we thuis waren hebben we flink gerust en aardig wat vitamintjes binnengehaald, ananas en banaan en vanavond na de spaghettie met goede saus en vlees en salade ook nog ananas en vanmorgen bij het ontbijt hadden we banaan. Morgen als het goed is weer een gewone schooldag waar ik waarschijnlijk class one alleen les ga geven, mathematic. Sport. Voccasional skills en art en drawing maar dat gaat helemaal goed komen en ik vind het ook heel leuk om te kunnen en mogen doen.

wat ook super leuk is, is dat marloes en ik samen op safari gaan dan gaan we samen door naar zanzibar en zijn we daar samen tot sws 30 maart en ik ga misschien nog mee met een dolphin tour en snorkelen. Dat lijkt me echt super mooi en ook zeker iets om naar uit te kijken.

eerst mijn mooie avontuur van nog 5 weken ong hier en dan op naar de 2de helft, maar het hoeft niet te snel te gaan hoor dan kan ik nog mooi lang genieten!

dikke kus voor nu en jullie horen me weer!

Reacties

Reacties

carola

jaja straks wil je niet meer terug naar het koude nederland. Moet laurens in afrika maar naar school.

Celine

Wat een mooi verhaal zusje.
Trots op je hoe je het allemaal weer gered hebt hoor.

Veel plezier en tot horens

Tietie

Je verhaal met veel plezier gelezen, prachtig.
Nog veel leuke uitjes staan je te wachten.
Geniet er maar van de tijd gaat snel.

Lieve groet Tietie

oma

zozo dat was wat voor die schooljuf en voor jullie ook he ben je ook alweer in een ziekenhuis geweest het gaat er wel anders als bij ons he maar goed hoe je het allemaal doet en fijn dat je een Marloes bij je hebt samen lachen samen huilen en samen zorgen goed van jou XXXXX

Lia

Het was weer een prachtig verhaal vind het leuk om te lezen hoe het daar gaat met jou, nou veel plezier nog je hebt leuke dingen om naar uit te kijken op naar de volgende week.

joukje

Wat weer een mooi verhaal ik geniet er van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!