mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

en de derde week gaan we in

Weer een verhaal van mij.

De 2de week zit er weer op. vorige week zondag begonnen we met een dagje hotsprings dat was wel echt lekker en we hadden mooi weer Schoolweek gehad was weer leuk. Begin van de week was het niet zo mooi weer, maar vanaf woensdag was het toch al wel beter. Het blijft even wennen dat smiddags geen school is, maar we zijn er dan ook wel uit geweest, deze week ben ik met charles en fifi na school naar een markt geweest en verder de stad in. We zijn ergens wat gaan drinken, charles noemde het soweto, dat is een plekje waar je wat kan drinken en rondhangen een soort parkje. We hebben wat gedronken en we hebbe geroosterde banaan geproefd dat was wel lekker. (En er was een kraan met stromend water) hahaha. Voordat we naar binnen gingen moesten we langs de security dat was ook wel grappig.

Ook ben ik naar een andere school geweest om daar te kijken omdat ik daar van maandag tot donderdag of vrijdag heen ga om te helpen dat is ook een primary school met een aantal baby klassen dat zijn de jonge kindjes en class 1 tot en met 7 dat zijn de kinderen tot 11/12 jaar, maar daar schrijf ik volgende week wel weer meer over. Gisteren zijn we weer lekker wezen zwemmen en zonnen en ik ben weer aardig verkleurd! Dus ik ben super bruin als ik terug kom! Daarna zijn we op een piki piki naar een pleintje gereden om daar te gaan eten. (Piki piki is een motertaxi) dat was wel super vet! Vandaag wordt denk ik een heel rustig dagje want er is niet zoveel. Ik ga vanmiddag misschien nog ff naar iemand toe die wou haar huis laten zien

samen met 2 andere vrijwilligers ben ik nog naar monica 1 van de vrouwen van school geweest die woont dicht bij het center. Nou als je daar komt besef je toch wel dat we het heel goed hebben hoor. Alleen een kamertje waar ze in woont, slaapt en kookt, en ze doet dat toch allemaal wel. Ze vertelde ook dat ze van de massai stam is en dat ze met hulp van haar moeder daar weg is gekomen om te kunnen studeren, want meisjes en vrouwen die mogen bij de massai niet studeren die moeten vanaf hun 7de al met het vee op pad. Maar alleen als ze getrouwd is en kinderen heeft mag ze pas terug. Volgende week zaterdag of de week erna gaan we met charles een massai stam bezoeken dan kan ik ook meer vertellen erover. Maar dat was wel even schrikken Toen ze dat vertelde.

Deze week had ik wel een beetje heimwee, maar toen ik ales even van me af geappt had en geskyped toen ging het wel weer. Het is hartstikke mooi dat ik de kans heb om hier te zijn en dit mee mag maken, en om de cultuurverschillen hier te zien. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik dit avontuur begonnen ben natuurlijk!

ik kijk echt uit naar volgende week om daar naar de school te gaan kijken, ook gaan we met charles familie van de kindjes bezoeken en dus misschien naar een massai stam en als het goed is gaan we deze week wel op stap haha zouden we vorige week al doen, alleen eigenlijk waren we allemaal een beetje te moe en hadden we geen zin meer hihi dus volgende week een nieuwe poging. En of de massai of we gaan zwemmen met de kindjes volgende week zaterdag.

wordt vervolgd!

Reacties

Reacties

b.demeer@hotmail.ccom

Wat weer een leuk verhaal heerlijk zeker he dat mooie weer hier is t ook mooi hoor sneeuw beetje vorst ja ook best wel gezellig maar ben stiekem wel een beetje jaloers op jou Hihi he meid ik vind je verhalen steeds weer leuk hou vol en tot apps xxx

meile

Mooi verteld, zo blij dat je dit allemaal doet en meemaakt
Xxx je ???? heity

meile

??? Moeten ????zijn

meile

??? Zijn smiley die blij en trots zijn

oma

nou dat is weer een heel verhaal vol belevenissen je doet het goed dat zie ik wel en af en toe een beetje heimwee nou dat is logisch al heb je het nog zo fijn wij willen wel een beetje gemist worden hoor meisje ga zo door en weet dat ik van je hou en met mij velen maar we genieten met je mee doeidoei XXXXXXXXX

Sharona

Weer een heel leuk stukje om te lezen,volop avonturen die je daar beleeft. Ik lees met heel veel plezier je verhalen, respect meid echt waar! Ik wacht weer vol spanning op je volgende verhaal,
Veel plezier daar nog even meid!

Xxx

Tietie

Ja dat was weer even genieten van je prachtige verhaal met al je belevenissen mooi hoor.
Ik vind je maar dapper.
Ook prachtige foto's leuk hoor genieten wij ook mee.
Fijne week maar weer.
Dikke tut Tietie.

celine

Super verhaal zus. Ik ben trota op je.
veel plezier op de nieuwe school
en ook op de massai stam
en ook op stap, dan kan je zien hoe dat daar gaat

Nou love you en tot horens

Xxx van je zus

hillie de vlugt

mooie verhalen rianne je beleeft veel gr van hillie

Elly

Alweer een aktief weekje rianne, mooie verhalen, en geniet van je foto's vooral de foto met die brommer en je chauffeur...(lekker ding) ha ha. Ga zo door meid. Succes komende week met allemaal nieuwe dingen in het verschiet. Groetsjes Elly ût Leeuwarden.

joukje

wat weer een prachtig verhaal over je reis ik volg je verhalen en foto's vindt het schitterend
volgende week veel succes en plezier op je school
groetjes Joukje

Ineke ketellapper

mooi om je enthousiaste verhalen te lezen
Kan me voorstellen dat je ook heimwee hebt, maar dit avontuur maak je niet zo snel weer mee
Heel veel plezier
Groetjes ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!