mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

De Vliegreis en vandaag

Gisteren ben ik niet naar het ziekenhuis geweest maar savonds meegeweest met marloes om te kijken hoe het lesgeven haar hier afgaat, en dat gaat prima. Een klein beetje geassisteerd bij de ict les om een beetje uitleg te geven over de powerpoint, mooi om te zien dat als de volwassenen naar school gaan het ook echt willen leren! En ook vragen stellen aan de mzungu teacher.

Ook heb ik daar en mail gekregen over mijn vlucht, ik vlieg dus op 8 april om 5.45 uur naar nairobi waar ik om 7.00 uur aankom.
En waar ik vervolgens 15.5 uur mag wachten om savonds om 22.25 uur naar nederland door te vliegen waar ik dus om 5.40 land. Dus op 9 april ben ik weer in mijn eigen kikkerlandje.
Vandaag ben ik weer naar het fuoni gegaan waar ik dus ook verteld heb dat ik dus eerder naar huis ga, dat vonden ze wel heel erg jammer en ze vertelden me ook dat ze me een leuke meid vonden en dat we aankomende week nog leuk gaan samenwerken. En ik mocht vandaag ook assisteren bij een bevalling en wat was dat weer bijzonder om te doen! Prachtig om te zien als het kindje geboren wordt, en schoongeveegd en dan begint te huilen(zou ik ook doen als ik op mijn kont gemept wordt) maar dat doen ze hier. Voordat de baby geboren wordt heb ik de puf oefeningen gedaan met de mamma, wat naar mijn idee een erg jonge mamma was, volgens mij was ze nog jonger dan mij en het was ook haar eerste kindje! Maar het is een mooie dame geworden het babytje, die ik ook maar baby noem, want ze krijgen na 5 dagen pas een naam. Er was nog een vrouw die moest bevallen, maar daar ben ik niet meer bij geweest. Wel heb ik vandaag weer aardig wat injecties kunnen zetten, en ook nog gezien hoe een inplantaat gezet werd en hoe deze eruit gehaald werd en daarbij mogen assisteren, ook leuk om te doen. Vanmiddag hebben we met emanuel gepraat over een aantal zaken waaronder ook de planning voor de tours. De bedoeling is dat we zaterdag de stone town tour gaan doen, zondag de dolphin tour. En dan ga ik van 4 t/m 6 april naar hotels met marloes en de 7de doen we dan de dolphin tour. Dan wordt ik terug gebracht naar het vrijwilligershuis om hier nog even te rusten en dan wordt ik snachts of sochtends vroeg dus naar de luchthaven gebracht. En dan de lange vlucht naar huis!
Dikke kus!

Reacties

Reacties

Celine

Wat heb je weer mooie dingen meegemaakt en fijn dat je ook naar de schooltje kan dat is ook wel heel fijn.

er staan nog hele leuke dingen op de planning dus dat klinkt allemaal heel erg fijn

tot snel zusje ik ben trots op je

Oma

Rianne dat je nog zoveel fijne dingen in het verschiet hebt en ook weer leuke dingen gedaan vandaag maar ik kijk er naar uit dat je weer thuis bent dat zal voor jou ook wel snel omgaan met alle drukte XXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!