mijngroteavontuurinafrika.reismee.nl

even van me af schrijven om alles op een rijtje te hebben

Het is nog maar dinsdag maar toch alveel beleefd.

maandag was de eerste dag op demargaret england bucka school. Eerste les was niet zo leuk, ik kon niks doen en ik werd ook niet echt geholpen. Na de pauze zat ik in een andere klas en dat ging al veel beter, dat was ook heel leuk. Voor vandaag had ik een les voor spelling en reading voorbereid voor class 2 dat was ook heel erg leuk om te doen. Ik zou tot donderdag blijven maar heb besloten om morgenmiddag nog met 1 van de vrijwilligers 1 les te doen en dan gewoon weer naar mijn eigen schooltje te gaan, ik heb gezien en gedaan wat ik wou doen en daar heb ik van geleerd en genoten! Wel was het even heftig om te zien dat daar geslagen werd, maar dat gebeurt hier op sommige scholen het is niet leuk om te zien, maar dat gebeurt hier.

ook zijn we op familiebezoeken geweest van de kindjes die hier wonen en dat was ook wel heftig, bij 1 van de familie kregen we cassava en een visje dat was best wel lekker, ik durfde het visje ook eigenlijk niet te weigeren maar ik heb er geen spijt van hoor. Wel om te zien hoe hun moeten leven was weer een hele ervaring, en bijzonder om dat te mogen zien. Ook wer deze week geskyped en contact gehad met thuis dat was ook wel heel fijn na alle belevenissen. Morgen ga ik weer terug naar mijn eigen schooltje en ik wil ook daar lessen gaan voor bereiden met materiaal wat ik op de andere school heb meegekregen ????

zo ff weer fijn om weer even een verhaal te schrijven, we gaan zo eten gelukkig spaghettie, awel is waar alleen spaghettie zonder vlees en groente maar salada zout en peper erbj is ook dan wel een aanrader hoor hihi

Reacties

Reacties

Oma

Dat is allemaal weer even heftig he meis maar we zullen maar zo denken van alles leer je en als ze merken dat jij dat slaan erg vind gaan ze dat misschien ook wel minder doen dat was in Thailand ook zo toen mijn nichtje daar op een school stage liep ze zijn dat gewoon en weten niet eens dat dat niet hoort nou maar weer dapper verder he XXXX

meile

Het is een hele ervaring allemaal, mooi dat je het een beetje kan delen. Ook lief van de mensen dat ze je mee laten eten.
Succes maar weer met het vervolg
Dikke kus,
Heity

Tietie

Ja goed dat je al deze belevenissen van je af schrijft,
Wat een dag was dit, maar ook veel mooie dingen.
Fijn dat het visje lekker smaakte kwam alles weer op zijn plek.

Lieve groet Tietie.

Dan van Aken

Ook op de Ulbe lezen we mee. Vooral dat er geslagen wordt maakt veel indruk. We zijn hier onwijs trots op wat je daar allemaal doet. Hou je taai en geniet van wat Tanzania je biedt.

joukje

zo je bent weer een ervaring rijker fijn dat je morgen weer naar je andere schooltje gaat
het staat je goed voor de klas staan alsof je nooit anders hebt gedaan
morgen een fijne dag en tot je volgende verhaal

Celine

Hee zusje

Ik ben trots op wat je allemaal doorstaan hebt
Je doet het maar wel allemaal
Als je thuis bent moeten we maar iets van daar maken, kunnen wij ook kijken of we het lusten

Xxxxxx en i love you

tante Anneke

Het slaan is in andere culturen meer gewoon dan bij ons. Het was trouwens wel zo dat toen ik nog op de 'lagere'school zat, er soms ook behoorlijk op los werd geslagen: op school, maar bij sommige kinderen ook thuis wel. Daar moest ik aan terug denken Rianne.
Je doet het daar geweldig! Super om zo mee te kunnen leven. Een fijne tijd nog toegewenst.

carola

En alweer een ervaring erbij. Dat is het mooie van eens in een andere cultuur rondkijken op deze manier. En je ziet van hun niks weten ze nog te delen. Dat is iets waar wij nog wat van kunnen leren. En dat slaan ja tante Anneke heeft gelijk in onze jeugd gebeurde dat hier ook nog en nu is dat helemaal afgeschaft. Misschien gebeurd dat daar ook nog wel als ze horen dat het ook anders kan.
Nou vanavond maar even genieten van je uitstapje en tot horens

XXX mamma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!